Εκπαιδευτικά Προγράμματα για σχολεία 2020-21 εγκεκριμένα από το ΙΠΕ
Βιωματικό μουσικοκινητικό εργαστήρι για τον ρυθμό και τα κρουστά του κόσμου.
Για παιδιά Δ΄, Ε,΄ ΣΤ΄ Δημοτικού, και Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου
Ποιο είναι το πρώτο μουσικό όργανο που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος? Ωραία, το δεύτερο? Γιατί? Τι είναι τα κρουστά? Γιατί τα κρουστά?
Πως ξεκίνησαν οι άνθρωποι να παίζουν κρουστά; Ποιο σκοπό εξυπηρετούσαν; Ποιος είναι ο πρώτος ρυθμός; Συναντάμε παρόμοια κρουστά σε διαφορετικούς πολιτισμούς; Τι σημαίνει ρυθμός; Παίζουμε μαζί; Πρώτα παίζω εγώ, θα παίξεις κι εσύ μετά? Η σειρά σου να αυτοσχεδιάσεις.
Ένα μουσικοκινητικό – εκπαιδευτικό εργαστήριο που γνωρίζει στα παιδιά κρουστά όργανα απ΄όλο τον κόσμο με διασκεδαστικό τρόπο. Τα παιδιά θα γνωρίσουν κάποια όργανα μέσα απο εικόνες, ενώ θα δουν από κοντά και θα παίξουν με κάποια άλλα, συνδυάζοντάς τα, και θα κινηθούν σε ρυθμούς άλλων λαών καθώς και της χώρας μας. Θα συνδυάσουν ρυθμικά μοτίβα από διάφορες χώρες, θα παίξουν και θα χορέψουν ρυθμούς του κόσμου. Το εργαστήριο εισάγει βασικές τεχνικές παιξίματος των κρουστών και πολυρυθμίες. Στοχεύει στην αυθόρμητη μουσική εκτέλεση και δημιουργία αλλά και στην οργανωμένη ομαδική εκτέλεση.
Με βασικό οδηγό την μουσικοπαιδαγωγική προσέγγιση Orff που κινείται στους άξονες της βιωματικής εκπαίδευσης μέσω της κίνησης, του λόγου, του τραγουδιού, του ρυθμού, τη μελέτη σύγχρονων παιδαγωγικών θεωριών, και την πολύχρονη εμπειρία σε ομάδες διαφορετικού χαρακτήρα και σύνθεσης.
Η δραστηριότητα περιλαμβάνει:
Σχετική οργανογνωσία με παρουσίαση οργάνων από άλλες χώρες ζωντανά καθώς και φωτογραφίες από βιβλία ή/και προβολή με προτζέκτορα
και με αυτή την αφορμή,
συζήτηση με τα παιδιά γεωγραφικού, πολιτισμικού περιεχομένου (πού είναι αυτή η χώρα? τι ξέρετε για αυτήν?)
Εκμάθηση ρυθμικών μοτίβων με χρήση του λόγου και του σώματος ως κρουστό όργανο. (body percussion)
Παίξιμο με διάφορα κρουστά όργανα από περιοχές της Ελλάδας, αλλά και από άλλες χώρες της Μεσογείου {Ιταλία, Τουρκία, Αίγυπτο, Τυνησία}, Ιρλανδία, Δ. Αφρική {Σενεγάλη, Γκάνα, Ακτή Ελεφαντοστού} Βραζιλία, Ινδία, Νεπάλ, Κίνα.
Φωνητικά και κινητικά παιχνίδια με θέματα απο την καθημερινή ζωή άλλων λαών που συνδυάζουν ρυθμό και κίνηση του σώματος.
Αυτοσχεδιασμό( κίνησης, λόγου – φωνής, μουσικού οργάνου).
Διδασκαλία βασικών τεχνικών παιξίματος των διαφορετικών κρουστών
Εκμάθηση ρυθμών και ανάπτυξη ρυθμικών μοτίβων που χαρακτηρίζουν διαφορετικές περιοχές του κόσμου.
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση με βάση τις δεξιότητες που αποκτήθηκαν στη διάρκεια του εργαστηρίου με συνδυασμούς ρυθμών και κρουστών από όλο τον κόσμο.
Συντελεστές
Σύλληψη – σχεδιασμός προγράμματος – εκτέλεση: Αρετή Μίγγου
Επιστημονική επιμέλεια κειμένων : Αναστασία Ιατροπούλου
Συντονισμός δραστηριότητας για την περιφέρεια Αττικής:
Αρετή Μίγγου
Λασκαρίνα Φεγίσσα
ή / και
Έλενα Μαρκέζε
Αναστασία Ιατροπούλου